Na trhu je neuveriteľné množstvo diét. Tí čo sa snažia zhodiť pár kíl vyskúšajú takmer všetko aby dosiahli svoj cieľ. Treba si ale uvedomiť, kam až zájsť aby to bolo pre telo zdravé a nedostavil sa neželaný jojo efekt. Skúšali ste už všetko? Tabletky, hypnózu, spaľovače tukov a nič nezaberá? Tak teraz si predstavíme diétu, či inak povedané zdravé chudnutie, ktoré telu prospieva a hlavne nastaví aj vás na zdravé stravovanie.

Nízkokalorická diéta spočíva v tom, že prijmete menej kalórií ako vydáte. Je založená na nízkom obsahu sacharidov a tukov, dôležité je zachovať biologicky hodnotné bielkoviny v dostatočnom množstve a takisto vlákniny. Diéta je založená na ketóze, preto sa nazýva aj bielkovinová diéta. Ide o stav, kedy telo začne čerpať energiu z vlastných tukových zásob. Za normálnych okolností, čerpáme energiu zo sacharidov.

Po začatí diéty sa telo začne zbavovať nahromadenej vody spolu s toxickými látkami a do stavu ketózy sa dostane približne v štvrtý alebo piaty deň.  Zo začiatku sa môžete cítiť unavene, kým sa telo prepne do redukčného stavu, pretože mu vezmete sacharidy. Tiež môže v prvých dňoch nastať hnačka, pretože do tela prijmete viac minerálov a nutrične vyváženú stravu. Najlepšie urobíte, ak sa poradíte s profesionálom, ktorý vás bude mať pod dohľadom. V prvých dňoch sa neodporúča cvičiť, kým sa telo nastaví, nezačne sa vyplavovať hormón šťastia a naberiete znovu energiu.

Strava, ktorú prijmete musí obsahovať 100% makro a mikroživín. To znamená odporúčanú dennú dávku vitamínov, minerálov, stopových prvkov a kyseliny. Takže, ak uvažujete nad náhradami stravy, zistite si či prijímate mimo nich všetky mikroživiny, ktoré sú najdôležitejšie. Napríklad taká vysoko-proteínová diéta obsahuje veľké množstvo bielkovín, no je veľmi chudobná na mikroživiny. Denný príjem sacharidov by sa mal zredukovať do 50 g. Strava sa odporúča pravidelná v krátkych časových intervaloch, spravidla okolo troch hodín. Pri diéte je povolená zelenina, ktorá je biela a zelená. Červená zelenina má vyšší obsah sacharidov. Jednoznačne mäso, napríklad hydinové alebo ryby. Neodporúča sa ovocie, pre vysoký obsah sacharidov. Dôležité je povedať že v zásade sa vyhnite alkoholu, ktorý bráni odbúravaniu tukov a takisto obsahuje sacharidy. Káva je povolená v akomkoľvek množstve, pokiaľ je nesladená a bez mlieka. Samozrejme treba dodržiavať aj pitný režim.

Diéta, ako všetky ostatné sa odporúčajú až od osemnásteho roku života. Ak je dieťa obézne nastavuje sa mu jedálniček a je v „diétnom režime“, ktorý ale nie je nastavený na nižšom príjme a vyššom vydávaní energie. Ide o zmenu stravovacích návykov a vyváženej stravy.